elkracing.com Forum Index elkracing.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

SL3 round 3: eh vs NoL

Post new topic   Reply to topic    elkracing.com Forum Index -> News and match reports
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eh~AAssie
Team King

PostPosted: 04 Oct 2006 22:20    Post subject: SL3 round 3: eh vs NoL Reply with quote

SL3 round 3: eh vs NoL - the big Scandinavian clash!

Team lineups:
Island - eh: AAssie, Tiggr, Nanteq
Bay - eh: AAssie, Tiggr, Rustray
Coast - eh: Tiggr, Rustray, Execut3r
All maps - NoL: NBAA, SteelB, Oddy

On Island both teams were quite equal. NBAA and I were the fastest, Tiggr and SteelB were almost as fast, while Nanteq and Oddy often fought over the 5th spot. NoL took the lead, but then eh came back to take a 5-3 lead. Then NoL really started driving well and took 4 points in a row, partially because I crashed two or three times close to the end on stupid mistakes. Very impressive victory to NoL 7-5!

On bay NoL requested to drive without the cut (sad for those of us who like fun cuts Razz). eh had clearly the better team on this map and won easlily 7-1. NBAA was impressive and didn't make one mistake. I messed up three times I think, one of them cause us a clean sweep. On the other rounds I had a good fight with NBAA, but beat him on all. I set a cut-free pb in the last round with 53.83.

On coast Oddy had to step in untrained. In the first rounds he was clearly behind, but while the rounds went by he came closer and closer and managed to grab a couple of 5th spots. SteelB was in a league on his own on this map, and won all rounds. Tiggr almost followed him and was usually 2nd. NBAA, Rustray and Execut3r fought for the 3rd place, and this is where the match was decided. Rustray seemed to have a higher pace than NBAA, but he crashed more, so NBAA ended up beating him most of the time to give NoL many points. I think NBAA's decision to drive without visible opponents paid off, something Rustray and Execut3r didn't. From the spectator point of view, it seems to be clear that the eh players often crashed because of NBAA blocking the view ^^. NoL took a 6-2 lead. On the next round eh had 2-3-5 for two laps. Then Rustray was unlucky and slid just after the start on the last lap, allowing NBAA to catch up. This gave NoL the win 7-2 and the match 2-1 instead of 2-2. 15-14.

It was a fun match tonight. NoL deserved the victory. They won two maps, and they were also more prepared than us on island (shame on me and Nanteq for not training more; sorry Tiggr) GG!

If we like the maps more next week we'll be very hungry for revenge and our opponent will feel our wrath! ^^

AAssie

eh~AAssie
Team King

PostPosted: 05 Oct 2006 13:15    Post subject: Reply with quote

From the NoL forum:

NBAA wrote:
NoL vs eh 2-1 (15-14) Surprised

Island: (SteelB, Oddy, NBAA)
0-1, 1-1, 2-1, 3-1, 3-2, 3-3, 3-4, 3-5, 4-5, 5-5, 6-5, 7-5, 7-5

Bay: (SteelB, Oddy, NBAA)
0-1, 0-2, 0-3, 0-4, 0-5, 1-5, 1-6, 1-7

Coast: (SteelB, Oddy, NBAA)
1-0, 1-1, 2-1, 3-1, 4-1, 5-1, 5-2, 6-2, 7-2

Vel...! Ikke vet jeg hva som skjedde i dag. Foruten SteelB, skrekk, Oddy og meg, har det vært lite med folk på trening. Fez og JVR var skikkelig i slaget før helgen, men sa de ikke hadde fått øvd noe mere, i tillegg til at Fez hadde hatt store problemer med nettverket. Pondus har vist seg. Samme har jmj, men sa han ikke kunne. Oddy så også ut til å utebli... da han nesten forsov seg...! Pondus dukka faktisk opp rett før kampen, men med øya i kryss etter massiv arbing, fikk han plass på reservelista^^ På island og coast ville han uansett ikke rekke til mål sa han.

Island: (AAssie, Nanteq og Tiggr)
Vi planla igår at skrekk, Oddy og meg skulle spille Island, da vi hadde lagt ned endel trening i det, og SteelB ikke fikk den til. Men kl 19:20 tikka den inn en sms fra skrekk... Sjuk, uggen og gått hjem fra arbe. Stakkars kar Confused Jeg ante ugler i mosen når kl var 19, og ingen skrekk å se hverken her eller der. Vanligvis har jeg ikke mobilen på, men skrudde en på i tilfelle..! Så da var det til pers med Oddy, SteelB og meg. Vi fikk tatt noen runder Island før kampen, og SteelB kom litt på gli og fikk kjørt ned persen sin til rundt 1.08. Oddy hadde også øvd, og gjorde så godt han kunne. Satte vel pb han også Smile Den som imponerte til de grader under island, var SteelB!! Han presterte å kjøre ned persen sin med ytterligere 3 sekunder under kampen!! Til 1.05. Og han kjørte veldig fint og stabilt der også, og vant mange runder! De to første rundene hang jeg godt med, men da jeg fikk øya opp for SteelB når han presterte runde etter runde, ble det litt mere surr for meg^^ Egentlig var det bare for oss og sikre poenga sammen med Oddy, men SteelB satte meg helt ut. Mulig at ikke eh var i slaget i dag, ellers så satte SteelB de ut av spill også! Uansett ble det veldig jevnt, og poenga gikk både hit og dit. Og til slutt dro vi det i land med Oddy som poengsikrer, med mere stabil kjøring. Vi slo eh på island. Det kan faktisk stilles spørsmål om eh noen gang har tapt på island...!

Bay: (AAssie, Tiggr og Rustray)
Her hadde vi i går tenkt at Oddy, SteelB og meg skulle kjøre. Så da ble det laget også. For å gjøre dette avsnittet kortere, så satte vel Oddy pb her også Smile Aassie var rask og vant de aller fleste rundene, med meg i hæla. De få rundene han missa tok jeg seieren. Jeg kjørte stabilt og jevnt rundt 55 +/- 0,3s på alle rundene og er fornøyd med det. De andre eh gutta kjørte jevnt ok, mens jeg fikk lite hjelp fra våre gutter^^ Easy match for eh, men heldigvis fikk vi ett poeng.

Coast: (Tiggr, Rustray, Execut3r)
I går kveld varslet jeg JVR om han kunne kjøre coast. Samme med Fez. Jeg hadde fortsatt et lite håp om at jmj, SteelB og skrekk skulle være kongelaget på coast. Jeg fiksa ikke denne banen i det hele tatt. JVR trente litt coast for seg selv i går kveld, og hadde fått til fine 2:00 runder, og jeg så da for meg laget SteelB, skrekk og JVR skulle bli fin match for eh. Men som sagt ble skrekk syk... Fez og jmj, var ikke å oppdrive. Så vi gikk for SteelB, JVR og meg. Med en JVR i slaget og SteelB som konge, kunne dette kanskje gå allikvel. JVR hadde øvd ytterligere mens vi kjørte island og bay. Tiden var inne for coast og JVR skulle inn... Men akk! Der tok Starforce rotta på cd og maskin... Og etter endel om og men, måtte han kaste inn håndkle... Vi lette febrilsk etter en spiller til. Pondus svarte ikke, og Oddy var også idle... Hva gjør vi?! Kjører 3vs2, kjører i morra? Venter i håp på at noen svarer; enten Fez, Pondus eller Oddy? Til slutt dukker Oddy opp. Tror vi dilla i 20minutter elns jeg... Takket være eh som var svært tolmodige, mens de øvde som bare det, var vi klare til å stille lag. Med SteelB, håpløse coast-NBAA og en utrent Oddy. Var vel første gang han kjørte i mål på den banen under kampen! Så... Hovedmålet her måtte være å ha det morro Smile Det viste seg dog raskt at SteelB var i slaget også her! Han vant vel alle rundene foran Tiggr, og satt vel også pb med 1.56 Smile Jeg klumsa litt her og der, men kjempa hver runde febrisk om tredjeplassen med Rustray. Oddy's oppgave var å kjempe med Execut3r og å komme i mål. Og det gjorde han hver eneste runde! Unødvendig å si at det ble perser der^^ Til og med en fjerdeplass tror jeg. Veldig bra! Så med SteelB på topp gikk jo dette over all forventning. Jeg satte vel pers et par ganger jeg også med noen få tiddeler, men jeg har fortsatt bare sølv Razz. Etterhvert som vi hadde kjørt noen runder, måtte jeg tenke over hva resultatet egentlig var! Kunne vi vinne kampen? Eller ville det bli uavgjort? eh ante også faren og rustray fikk opp farten litt. De måtte ha tre poeng for å klare uavgjort totalt. Og Aassie mana til innsats. Jeg måtte virkelig ha litt flaks. Det hadde jeg også, og klarte å legge Rustray bak meg etter harde fighter de siste rundene! Vi vant coast 7-2, og dermed 15-14 totalt. 2-1 til NoL Very Happy

Så for å oppsumere. Det skjedde mirakler i kveld!! SteelB hadde en kongematch og imponerte alle på Island, i tillegg til at han være utilnærmelig på Coast! GG SteelB! Smile

ddy gjorde sin første match for NoL med bravur, og sikra poeng på poeng, både på Island og Coast hvor han imponerte med å kjøre veldig stabilt og godt, spesielt på en ukjent og svært teknisk coastbane. GG Oddy! Smile

Det kunne virke som om de tenkte å knuse oss på Island, hvorpå jeg også er litt forundret over deres innsatse der. Med de tok det istedenfor igjen på bay, mens de antok at vi skulle ta coast. Det gikk delvis som de tenkte, men vi lagde altså litt kjepper i hjulene på island. Alt i alt ble det veldig jevnt, og det skilte bare én roundswin fra uavgjort, selv om vi vant to maps.

Så GG alle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:drunk: :drunk: :drunk:

PS!
Legg gjerne til egne kommentarer Smile
Blir litt ensidig og kanskje ikke helt riktig fra mitt ståsted^^

SteelB wrote:
Island :

Fikk litt sjokk når NBAA skrev at Skrekk var sjuk. Jeg hadde nesten ikke kjørt denne banen i det hele tatt. Fikk den ikke til, var mye graderinger som var vanskelige å få til uten å sladde. Tenkte de svarteste tanker om sjangsene våre mot Eh her. Tenkte at her må jeg bare kjøre rolig og få en grei plassering, satse på at NBAA vinner og at jeg og Oddy sikkrer poengene bak. Hadde fjernet alle opponents før denne kampen og det var nok cluet. Kikka nå og da på CP standings (Andre plass!! , tredje plass!!), men ble ikke stressa av det. Merket fort at det var slutten som var avgjørende. NBAA plinga inn på IRC under oppvarming og sa at jeg måtte ta det helt Piano i siste pipen. Hadde det i bakhodet og seila rolig inn her. Ofte hadde AAssie eller Tiggr gjort feil her , så fikk endel gode plasseringer på det.
Begynnte ettervært å presse litt mer på de delene av banen som er ganske safe (første 2/3 delene) og rolig på slutten. Viste seg at dette var helt riktig. Perset flere ganger under kampen. Tror jeg bare hadde en dårlig runde Smile Meget fornøyd med NoL's innsats her!!! Smile

Bay :
Bah... Bøllebane... Krasja masse.
Eh hadde bra kontroll her , jeg og Oddy slet med å komme imål mange runder, selv om NBAA hadde noen seiere.

Coast :
Etter mye om og men så steppa Oddy inn for JVR her. Trodde vel dette var vår beste bane før kampen , men med 1-7 på bay så var oppgaven vanskelig , måtte vinne stort her for å vinne totalt.
Kjørte vel 90% av max her, passa på å ikke gjøre feil. Var nok en tastebane dette, var 2 eller 3 steder hvor jeg dro veldig på Tiggr som hele tiden lå rett bak. Persa med 1,5 sek her så er veldig fornøyd med det. Så at NBAA kjøre greit bak og tok mange 2 og 3 plasser (uten trening!) . Oddy sopa inn bak og sikkret poeng.(uten trening!) ! , sterkt gjort uten trening!.

Var kongekamp av gutta. Hadde ALDRI trodd vi skulle dra dette i land etter den Bay runden.

Post new topic   Reply to topic    elkracing.com Forum Index -> News and match reports All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum